Irrationella fobier

Som ni kanske redan vet så är jag The Queen of Irrationella Fobier. Här och här kan ni läsa om två av mina irrationella fobier.

Nu har jag ett ytterligare ett tillägg till listan - och jag kan bara säga att jag har en stark övertygelse om att det är min alldeles för livliga fantasi som är ursprunget till dessa irrationella fobier.

Så, vad är tillägget undrar ni förstås nu.
Innan jag berättar det så krävs en liten bakgrund till hur just den här fobin uppkom. Häromdagen började jag läsa Aldrig Fucka Upp - uppföljaren till Snabba Cash och i den boken köper en snubbe nån slags kikare som gör att han från utsidan kan titta in genom kikhålet i ytterdörren.

Jag antar att ni nu kan räkna ut vad min senaste irrationella fobi går ut på - att någon ska titta in genom mitt kikhål med en liknande apparat. Igår när jag skulle sova låg jag hur länge som helst och stirrade på kikhålet i ytterdörren (vilket så klart syns från sängen, vilket innebär att om någon skulle vilja kika in så skulle de se mig där jag ligger och sover. Konstigt nog är det mest nattetid jag är orolig för att detta ska hända...)

Hur som helst. Efter en liten stund gick jag upp och satte en bit eltejp över kikhålet - det kändes mycket lugnande och snart sov jag som ett litet barn. Detta är dock ingen optimal lösning, eftersom den innebär att jag inte kan kika ut genom kikhålet och därmed undvika försäljare av alla de slag (eftersom jag blint går på allt de säger och köper allt de har att sälja).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0