Min största irrationella fobi

Som ni kanske redan vet så är irrationella fobier min grej. Och min största irrationella fobi dök just upp i ett avsnitt Criminal Minds. Där satt jag, i lugn och ro och käkade kyckling och ris, när det helt plötsligt dyker upp en varulv på skärmen. Jag höll på att sätta riset i halsen och drabbas av hjärtstillestånd. Men, som ni märker eftersom jag sitter här och skriver så överlevde jag. Men lycka till att somna inatt Anna, lycka till.

I vanliga fall får jag ett mindre panikanfall och svåra mardrömmar bara någon säger ordet varulv (jag har på tok för livlig fantasi, den spinner liksom iväg på egen hand), men nu, när jag redan råkat se en varulv så gör det liksom detsamma om jag skriver om det, eftersom fantasin redan spunnit iväg. (Jag kommer däremot aldrig läsa genom det här inlägget själv).

Hmm...Criminal Minds är ju en kriminalserie, tänker ni säkert nu. Hur passar en varulv in där? I en serie som försöker vara verklighetstrogen. Jo...jag vet inte riktigt eftersom jag blundat/hållt för öronen större delen av avsnittet, men jag tror att det är en snubbe som får psykoser och tror att han dödar varulvar.

Fan också! Kommer ta minst en vecka innan jag kan sova normalt. (Jag är helt ärlig, en gång på bio råkade jag se lite reklam för någon av Twilight-filmerna, och i reklamsnutten var det så klart en varulv. Tog jättelång tid att få den bilden ur huvudet).

Och jag, jag vet att "varulvar inte finns" och allt annat skit ni försöker lura i mig så gott som dagligen. Men det är därför det kallas för en irrationell fobi, och inte en rationell fobi. Men det gör det inte mindre obehagligt vill jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0