Hemma hos familjen...

Hela familjen sitter ute på verandan, och jag bläddrar lite i Aftonbladet, mer specifikt skumläser en artikel om människor som blivit lurade på miljontals kronor av en bedragare.

Jag: Men hur korkade är folk egentligen (läser upp ett citat ur artikeln om någon som betalat hundratusentals kronor för en flaska med vatten)
Pappa: Men man får ju tänka på att det är människor i kris som drabbats...
Jag: Men ändå, det finns väl gränser för hur korkad man får vara.
Pappa: Men tänk, om jag dog, och så kom det någon och sa att hon kunde få kontakt med min ande. Då skulle ni ju betala miljontals kronor för att få det.
En lång tystnad.
Pappa: Eller hur?
Malin: Ja, kanske om du hade gömt massa pengar någonstans och vi ville veta vart du gömt dem.

Jag vet inte, men jag börjar förstå mammas funderingar när det gäller min syster...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0