"Jag tycker det är intressant när folk dör"

Ovanstående citat kommer från min syster (dock, måste det påpekas att det är helt taget ur sitt sammanhang) och helt plötsligt förstår jag varför följande samtal utspelades mellan mellan mamma och mig när jag var hemma i Nyköping. Och Lillasyster, om du läser det här: Ta anteckningar, för jag tror att jag kanske glömde bort att berätta det här för dig!

Mamma
: Bara så du vet så har jag ingen hög livförsäkring.
Jag: Eh, va?
Mamma: Jag har ingen hög livförsäkring. Inte pappa heller. Bara så du vet.
Jag: Okej...
Mamma: Jättelåg är den. Det skulle nästan inte bli något alls eftersom ni är två som ska dela.
Jag: Okej. Men mamma, varför berättar du det här för mig?
Mamma (lite tvekande): Få inga idéer nu, men jag kollade på Tv4 Fakta och då var det en dotter som dödade sina föräldrar för att få massa pengar.
Jag: Men mamma
Mamma: Men det skulle inte funka för dig. Du skulle knappt tjäna något på det. Säg det till Malin också.

För övrigt så har jag sjukligt tråkigt just nu... Sitter och väntar på att Playboy ska ringa, eftersom jag lovat att vara fyllechaffis och hämta honom och Per i Borlänge. Håller tummarna för att jag inte blir överfallen av min största irrationella fobi i världen på vägen dit, det där hemska v-ordet som jag inte ens vågar säga högt, för då drömmer jag mardrömmar...

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hahahaha, din mamma är skön B-)

2010-10-08 @ 16:00:24
URL: http://nathaliekronqvist.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Hon är helt underbar faktiskt! :)

2010-10-10 @ 20:42:20
URL: http://annsann83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0