Min vän Corinna

Karin påstår att hon verkligen inte kan förstå varför alla säger att de inte skulle bli förvånade om de i framtiden får höra att Karin tagit karriärhoppet från sjuksköterska till seriemördare. Jag vill bara påpeka att jag tycker det talar sitt tydliga språk att Karin under en spelkväll in the middle of nowhere (a.k.a Svärdsjö) inledde två olika konversationer med orden:

Vet ni vad det bästa sättet att döda någon utan att bli upptäckt är?

och

Visste ni att man kan döda någon med insulin också?

För sakens skull vill jag bara säga att samtalen som föregick dessa konversationer inte på något sätt hade med mord, död eller mediciner att göra.

Ett annat exempel som även det talar sitt tydliga språk utspelade sig när Karin och jag var och handlade häromveckan. Karin står och läser på innehållsförpackningen på en vara och mumlar tyst för sig själv:
- Kinin... Det kan man döda någon med.

(Lite  spooky att mitt tangentbord ignorerar r:et när jag försöker skriva Karin och hellre vill få det till Kain - som enligt biblen utförde det första mordet ever....)

Jag har även en liten teori om vem Karins första offer skulle kunna bli: den italienska utbytesstudenten som var mycket upprörd över att det inte fanns en bar på Boysen Beach under introduktionsveckans första kväll. Följande samtal utspelade sig:

Italiensk Utbytesstudent: What's your name?
Karin: Karin
IU: Ah, Corinna
Karin: No, Karin
IU (nickar instämmande): Yes, Corinna
Karin (övertydligt artikulerande): K A R I N
IU (nickar igen): Corinna
Karin (suckar): This is my friend Anna
IU: Ah, Anna
Jag: Yes, and this is Karin
IU: Corinna, yes we've met.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0