Min nya häftiga telefon!

Ni som trots evighetslånga uppehåll och överlag rätt så urusel uppdatering har hängt med ett tag känner säkert till den allergiliknande reaktion som uppstår mellan mig och allt som är tekniskt, elektroniskt eller mekaniskt. Det är alltså inte jag som får de allergiliknande reaktionerna - det är de tekniska, elektroniska och mekaniska sakerna som får allergiska reaktioner i min närhet och helt enkelt slutar fungera. Ett litet framsteg är det dock att jag under sommaren endast blev försenad till jobbet en gång på grund av bilproblem (dock blev jag stående vid sidan av motorvägen och det var inte så där superkul).
Fast å andra sidan blev jag ju stående vid sidan av vägen när jag var på väg upp till Falun efter ett besök hemma i Nyköping för någon månad sen, så man kanske inte ska ropa hej för tidigt...

Hur som helst, vad jag skulle komma till innan det jag helt plötsligt halkade in på bilspåret (lätt hänt så här när det är minusgrader ute) (jag ber om ursäkt för världens sämsta skämt...någonsin).
Jo, vad jag skulle komma till var att min mobil också är lite allergisk mot mig. Eller egentligen är det inte alls det jag hade tänkt komma till, men vi är på rätt spår med mobilsnacket i alla fall, fast nu har jag totalt glömt bort hur jag hade tänkt att komma in på det jag egentligen skulle säga så jag hoppar rakt in i vad som hände när jag igår berättade för Karin att jag upptäckt ett litet problem med min nya häftiga telefon.

Karin: Vaddå? Att den hänger sig när du ska svara?
Jag: Nej, men
Karin (avbryter): Att den inte kopplar fram samtal fast telefonen är påslagen och har mottagning?
Jag: Nej. Men jag kan inte svara i telefonen när jag har vantar på mig.

På något sätt kändes mitt nyfunna problem (som jag hittills sett som det jobbigaste problemet) som ganska futtigt i jämförelse...

Härifrån hade jag sedan tänkt glida vidare till en hel massa utläggningar som mycket smidigt och faktiskt helt logiskt sammanhängande skulle leda till historien om hur min lillasyster tappade bort sin hamster. Men jag vet att ingen orkar läsa långa inlägg, så det får bli en liten följetong av det här tror jag.



To be continued....

Kommentarer
Postat av: Lillesyster

OVE TOG DEN!!!

2011-12-12 @ 17:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0