Spotless

Idag har jag spenderat förmiddagen på en filt vid Boysen Beach i hopp om att få lite färg på min annars likbleka kropp (ansiktet är i och för sig inte likblekt, eftersom det är fullt av fräknar och jag har ihärdigt bearbetat Karin att hålla med om min övertygelse om att fräknarna på min överläpp gör att jag ser ut som att jag har mustach - hon höll (som tur var) inte med. Men jag är ändå inte helt övertygad...).

Vart var jag nu? Jo, det här med solbränna och färg. Jag har inte, som de flesta normala människor, fått en jämn och fin solbränna. Min solbränna är istället fruktansvärt ojämn. Och nu menar jag inte så vanliga saker som att jag är mer solbränd på ryggen eller på den högra sidan av kroppen - vilket lätt kan förklaras av att man suttit med den sidan av kroppen vänd mot solen.

Nej - jag är fläckvis solbränd. Fläckvis. Till exempel så skiftar mina armar för tillfället i färgerna likblek, knallröd och en lätt touch av brunt. Hur går det till undrar jag? Hur lyckas man skaffa sig en fläckig solbränna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0