Rip van Winkle

För lite drygt en halvtimma sedan ringde Karin och väckte mig. Det är ju ingen katastrof, jag menar det är ju helg och allt och att bli väckt 11:48 på en helg är ju helt okej. Om det inte vore för den lilla detaljen att min tvättid börjar 11:00. Fan också.

Försovning är en talang som jag verkligen arbetat med och utvecklat under min livstid. Det har till och med gått så långt att mina kurskompisar brukar ringa eller sms:a en liten stund innan seminariet börjar för att kolla så jag är vaken (detta efter att jag försovit mig två gånger inom loppet av väldigt kort tid) (eller var det tre?).
Men, senast igår påpekade en kurskompis att det var länge sen jag försov mig nu. Varpå jag svarar (inte utan lite stolthet i rösten): "Ja, det beror nog på att jag vant mig vid att gå upp tidigt nu när vi har VFU."

Mm... vant mig vid att gå upp tidigt rimmar ganska illa med att försova sig till en tvättid som börjar 11, tycker ni inte?


(För er som inte förstod rubriken så bifogar jag en länk här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0