Pinsamt...

Jag är så otroligt dålig på att kolla på film, så det är riktigt pinsamt.

Nu menar jag inte själva aktiviteten, själva tittandet på filmen - även om jag är rätt dålig på det också. Utan jag menar att jag så sällan kollar på film att jag har totalt noll koll när folk pratar om film (i synnerhet nyare sådana).

Playan och diskuterade tidigare i veckan om att hitta på något i helgen.

Playan: Nya Pirates-filmen har ju premiär.
Jag: Mmm... jag har ju inte sett trean.
Tystnad
Jag: Eller tvåan.
Playan: Men du har sett ettan?
Jag: Mmm. För länge sen. När den kom ut.

Så nu ska vi tydligen titta på film ikväll. Ettan ska vi hoppa över (gemensamt beslut grundat på att 3 filmer i rad var alldeles för länge för att jag skulle kunna sitta stilla och bara titta på film). Playboy har istället lovat mig en kort resumé av filmen innan vi börjar kolla på tvåan.
Så här lät Playans resumé:

Playan: Dom är pirater.Dom är på sjön. Dom fastnar på ett dött spökskepp, sen tar hans pappa över hans plats
Jag: Vems pappa?
Playan: Piratens.
Jag: Är det bara en pirat?
Playan: Men han som du tycker är snygg.Brad Pitt.
Jag: Menar du Johnny Depp?
Playan: Någon kille som är lite bögig som du tycker är snygg.

Playan hade även en genomgång  av konsumentköpslagen med mig - hur den funkar rent praktiskt och så.

Playan pratar om en bok han lånatn av mig

Jag:
Men den har jag ju köpt
Playan: Ja. Det är därför den är din.



Och till slut... Det bästa med hela inlägget - ett till Gilmore Girls citat:


Rory:
You're happy
Lorelai: Yeah
Rory: Did you do something slutty?
Lorelai: I'm not that happy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0