1 vecka

Nu är det bara en vecka kvar tills uppsatsen ska vara inne. Eller, egentligen mindre än en vecka eftersom den ska vara inne 09:00, för ungefär fyra timmar sedan var det en vecka kvar alltså.

Och jag är sååååå  omotiverad till att sätta mig ned och skriva så det är inte klokt.

Angående min obefintliga historiska kunskap som Playboy skyltade med igår så vill jag bara säga att jag faktiskt är sjukt dålig på årtal och kungar och sånt. Och att jag iallafall visste att det inte var Buddah som var buddismens andlige ledare, även om jag förvisso trodde att Dalai Lama var ett namn på en snubbe och inte en titel...

Men! Jag visste varför vi firar nationaldag den 6:e juni (eller, jag visste 2 av anledningarna, tydligen fanns det 3 anledningar, men 2 av 3 är fan inte illa!)

Och! Trots att jag är sjukt dålig på årtal så visste jag när franska revolutionen utbröt och att Djinghis Khan levde på 1100-talet.

Så. Nu känns det lite bättre.


Och så...ett citat från Gilmore Girls. Ett extra långt eftersom jag glömde det i förra inlägget.


Rory: The guys are weird.
Lorelai: Weirder than other guys?
Rory: Yeah, they kept calling me Mary.
Lorelai: You're kidding me! Wow, I can't believe they still say that.
Rory: Why? What does it mean?
Lorelai: Mary, like virgin Mary. It means they think you look like a goody-goody
Rory: You're kidding.
Lorealai: No.
Rory: Well, what would they have called me if they thought I looked like a slut?
Lorelai: Well, they might have added a Magdalene to it.
Rory: Wow, biblical insults. This is an advanced school.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0