Förlåt...

Nu är jag så där dålig på att uppdatera igen. Men. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Som ni kanske inte vet (eftersom jag så sällan uppdaterar) så är jag hemma i Nyköping och hälsar på. Och när jag är hemma i Nyköping har jag ju så gott som alltid några av pappas felhörningar att bjuda på.
Felhörning förresten? Finns det ens ett ord som heter så? Visst låter det lite som en missbildad dinosarie?
- Åh, är inte det en såndär trehörning? (För visst fanns det en dinosarie som hette så?)
- Nej nej, den där har ju bara två horn - det är en felhörning.

Hur som helst, pappas gissningslekar när han inte hör var det ju jag skulle berätta om. Två stycken har jag att bjuda på.

1. Mamma och jag sitter och diskuterar något om mig och Malin och när vi var små (vilket i och för sig inte var samtidigt) och kläder.

Mamma: Du tog ju på dig vad vi la fram, utom den där gången när du var så arg.
Pappa: Sniglar?

2. Hela familjen sitter samlad och äter tacos.

Jag: Kan du skicka gräddfilen?
Pappa (plockar upp en burk majs och sträcker mot mig): Grisbilen?

Kommentarer
Postat av: kusin pontus

hahaha. vilka klockrena svar. han glömde ju att tanka bilen en gång också. :) hälsa familjen

2011-03-23 @ 14:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0