Söstra mi

Jag var och handlade  med lillasyster Malin och mamma häromveckan...

Malin (som svar på frågan om det går bra för henne på sommarjobbet): Ja, men jag har inte blivit riktigt varm om fötterna ännu
Jag och mamma: ??
Mamma: Menar du varm i kläderna?
En liten diskussion om vad Malin egentligen menade bryter ut
Malin: Åhh, det här kommer Anna skriva på sin blogg. (Paus) Nej förresten, hon kommer skriva att jag sa att hon kommer skriva det här på sin blogg. (ser aningens paranoid ut)

Under samma handlingsrunda konstaterade min syster även att köttdisken på Citygross är "typ som Clas Ohlson  för pappa".

För att göra det här inlägget om  min syster aningens längre kan jag passa på att återberätta en konversation från igår när vi åkte in till stan.
På vägen in till stan åker vi förbi en stor reklamskylt med texten: "Trött på curlingföräldrar?"

Malin: Curlingföräldrar - är det dom som skjutsar sina barn överallt?
Jag: Ja, typ. De gör allt åt sina barn eller nåt.
Malin: Meh! Hur kan man tröttna på det?

Kommentarer
Postat av: syster yster

Sa ju att du skulle blogga om det!! :-* å

2011-06-24 @ 12:59:47
Postat av: Diddi

hehe ni två är bra roliga att läsa om/av och lyssna på :p Alltid får man sig ett litet skratt eller leende på läpparna

hehe

2011-06-29 @ 14:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0