30 minusgrader är alltså... 30 minusgrader

Det pågår en kamp just nu. Kampen mellan vad jag borde och vad jag vill. Jag vet att jag borde göra det jag borde, men egentligen vill jag helst göra det jag vill. Mycket logiskt eller hur. Så här ser min borde, respektive vill lista ut för tillfället:

Jag borde:

Städa
Plugga
Diska

Jag vill:

Ta ett varmt bad
Spela tv-spel invirad i en varm filt

Det lustiga är att alla två sakerna på min vill-lista på ett eller annat sätt involverar värme. Kan det kanske ha något att göra med att det var ungefär ganska precis 30 minusgrader imorse när jag skulle åka till Borlänge?
Har ni någon aning om hur kallt 30 minusgrader är? Ja, det är klart att ni har, eftersom jag misstänker att alla ni som läser bor i Sverige, vilket innebär att ni med största sannolikhet upplevt denna iskyla. Men, jag tänker ändå erbjuda er en kort förklaring, ifall ni skulle ha glömt.
30 minusgrader är alltså...

...så kallt så att min bil vägrade starta imorse (eller jag, den startade ju efter ett tag, men den var lite grinig).

...så kallt att min tändare som jag hade i jackfickan slutade fungera efter en promenad från stan till Boysen.

...så kallt att snoret fryser till is i näsan.

...så kallt att en frys är varm i jämförelse.

Jag skulle kunna fortsätta hela dagen med mer eller mindre välformulerade beskrivningar av exakt hur kallt 30 minusgrader är, men jag kanske borde ta tag i den där borde-listan (även om vill-listan känns bra mycket mer lockande).

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Haha.. Det är kallt det! Men du, de som bor i skåne vet nog INTE hur kallt 30 minus är ;) Är ju mest mellansverige och uppåt det blir så kallt!

2011-02-25 @ 15:04:04
URL: http://misspheno.soclog.se/p/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0