These shoes are made for walking...

...eller så var det precis det de inte var.

Det här blir ett kort inlägg eftersom jag bara är hemma en snabbis mellan VFU och språkcafé för att byta väska och skor.

Imorse när jag skulle klä på mig för att åka på VFU öppnade jag glädjestrålande klädkammaren för att bestämma vilka nästan sommaraktiga skor jag glömt att jag ägde som jag skulle ha på mig idag. Lycklig som ett barn på julafton sovrade jag genom skorna i min jakt på de som skulle få äran att vara säsongens första vårskor.

Hänfört plockade jag upp ett par vita skor som jag har ett svagt minne av att jag kanske använt någon gång förut, men av den fortfarande kritvita färgen att döma var de inte välanvända (man tycker att detta borde gjort mig misstänksam - men icke!).

Åh
, suckade jag förtjusat för mig själv. Varför har jag inte de här skorna oftare?

Som en kalv nyss utsläppt på grönbete skuttade jag sedan iväg till bilen och vidare till min VFU.

Två trasiga hälar och fyra förstörda tår senare (jo, de skaver både på hälen och ovanpå tårna) kan jag tala om att det finns en mycket god anledning till att jag inte har de här skorna oftare...

(Varför har jag en stark känsla av att exakt samma sak, med exakt samma skor, inträffade även förra våren?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0