Här ligger det nog en hund begraven...

Inatt är tredje gången på hyfsat kort tid som jag drömmer att jag har en hund. Drömmarna påminner på sätt och vis om varandra, eller man skulle kunna säga att de har ett genomgående tema. Jag kan berätta om dem i tur och ordning så får vi se om ni drar samma slutsatser som jag...

1. Jag vaknade med ett ryck en morgon och insåg att jag hade försovit mig och glömt gå ut med hunden. I full panik kastade jag på mig de kläder som låg närmast (d.v.s de som jag slängt i en hög bredvid sängen när jag gick och la mig) och störtade ut i hallen. Det var inte förrän jag stod ute i hallen, fullt påklädd, och letade efter kopplet som jag kom på att jag faktiskt inte har någon hund.

2. I den här drömmen så råkade jag glömma bort att jag hade en hund. Helt plötsligt kom jag på att "Fan också, jag har ju en hund". Då hade jag, eftersom jag ju glömt bort att jag ägde en hund, glömt bort att gå ut med honom i drygt en vecka. Som tur var så gjorde det inte så mycket, eftersom jag även glömt att mata honom på en vecka så hade han inte så stort behov av att gå ut.

3. Inatt drömde jag att jag skulle gå ut på en promenad med min hund, men jag tappade bort den. Jag letade och letade, och mamma skällde på mig för att jag var så oansvarig och hade tappat bort min hund.
Till slut visade det sig att min granne hade kidnappat hunden och gömt den i en källare och planerade att utföra massa experiment på den. Jag lyckades som tur var rädda hunden innan några experiment utfördes, men jag kan lova att jag vaknade alldeles kallsvettig mitt i natten.

Ser ni det genomgående temat här? Någon som kan tyda drömmar som kanske kan tala om för mig vad det här betyder?
Personligen så ringer ordet "oansvarig" i mitt huvud...

Kommentarer
Postat av: Piirho

för mig så låter det som om du inte ska skaffa hund iaf :P

2011-04-14 @ 18:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0