Det är viktigt att ha mål i livet

Mitt mål just för tillfället är att spela alla Zelda spelen. För tillfället går det inte så bra. Vi är osams jag och Zelda (eller jag och Link snarare, eftersom det är han man spelar som). Det känns som om vi är på olika ställen i livet. Det klickar liksom inte längre. Vi förstår inte varandra som vi gjorde i början. Vår relation har liksom börjat gå som på rutin. Döda monster. Hitta nycklar. Klara bossar. Jag vet inte, det börjar liksom kännas lite långtråkigt.

Jag tycker inte om den här känslan. Jag och Link har ju liksom älskat varandra i snart 20 år. Hur kunde det bli så här?
Ja, ja. Jag antar att alla förhållanden har sina dåliga dagar. Det är bara att kämpa sig vidare, stå ut med varandras svagheter (som att Link är så jävla korkad att han aldrig skjuter med pilbågen där jag siktar, eller att han envisas med att trilla ned i avgrunder fast jag absolut inte styrt han utanför kanten).
Jag hoppas att vi snart hittar tillbaka till varandra, för om jag ska vara helt ärlig så saknar jag honom lite grand, trots att jag för tillfället är fruktansvärt upprörd på honom - Jag sköt faktiskt rakt mot det där spöket, jag borde verkligen ha träffat!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0