Countryroads, take me home, to the place I belong

Drabbades av enorm hemlängtan häromdagen. Ingen sån där "Åh, jag vill åka hem och hälsa på" hemlängtan. Utan en "Åh, jag vill vara färdig med skolan och bo i Nyköping" hemlängtan.
Vadan detta, undrar ni ju säkert nu. Trivs hon inte i Falun?
Jodå mina vänner, jag trivs jättebra i Falun. Men Nyköping är ju ändå...hemma, på riktigt hemma liksom. Sen misstänker jag att en stor del av hemlängtansattacken föranleddes av att följande mail från Nyköpings Hem trillade in:


Innan jag insåg att den här lägenheten förmodligen inte skulle vara ledig längre i januari 2012 när jag ska flytta hem så hade jag redan hunnit möblera halva lägenheten, samt räkna ut hur man snabbast tog sig till olika ställen från adressen, både till fots och med bil.

Ja, ja snart är det ju sommar och inte mindre än 10 veckor ska spenderas in the hometown. Jag kommer nog hinna tröttna på det också, sen kommer jag sitta i slutet av sommaren och gnälla över hur mycket jag längtar tillbaka till Falun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0