You can call me Ghandi

Hade en liten diskussion med mamma när vi satt och åt frukost. Diskussionen gällde de smeknamn vi har inom familjen, eller snarare det faktum att jag inte har något smeknamn (förutom Annsann, som mamma brukar kalla mig för ibland, och därav namnet på bloggen så nu vet ni det också).
Hur som helst, det smeknamnet är liksom inte riktigt i linje med resten av familjens smeknamn, och det faktum att jag saknar ett kan bero på att det är jag som kommit på merparten av de smeknamn resten av familjen har. Jag tänkte jag delge er familjens smeknamn och sedan avslöja mitt förslag på ett smeknamn åt mig, ett smeknamn som i alla fall föll i god jord hos mamma.

 

Malin – Stalin

Mamma – Gestapo

Pappa – SS

 

Ni kan ju själva förstå att Annsann inte passar särskilt bra in i den samlingen smeknamn.
”Vad tror du om Ghandi?” frågade jag mamma sedan jag uppmärksammat henne på bristen av smeknamn till hennes äldsta dotter.
Mamma tyckte att det var alldeles utmärkt, och relaterade till min lågstadietid, då min lärare tydligen beskrivit mig som ”älsklig”.

 

Så, om ni vill kan ni i fortsättningen få kalla mig för Ghandi…


Kommentarer
Postat av: Marina the one and only

men du har ju ett jätte fint smeknamn Anna banana

princess consuela banana hammock,..

2010-11-05 @ 14:22:02
Postat av: Anna

Haha, det hade jag glömt bort! Fast...ärligt talat tror jag inte det är någon annan än du som kallar mig för det...

2010-11-05 @ 15:36:17
URL: http://annsann83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0