Varför mina sms alltid är så tråkiga

Jag vet. Alltid när jag skriver sms så är jag så sjukt tråkig. Nu ska ni äntligen få en förklaring. Så här är det: Jag börjar mycket bra, kort och koncist och får fram det jag vill säga. Sen kommer jag på att det jag skrev kanske kan misstolkas och lägger in en liten parentes som talar om vad jag egentligen menade. Sen kommer jag på hur kul den där misstolkningen egentligen är, så då måste jag förklara den också, ifall den jag skickar till inte skulle ha misstolkat det från början.
Sen fortsätter jag med mitt korta, koncisa och mycket tydliga svar på sms:et. Men, helt plötsligt kommer en askul tanke in i mitt huvud, så jag villar in på något litet sidospår som jag känner att jag måste förklara med ytterligaren en liten parentes Sen blir parentesen nästan längre än själva meddelandet (ni kanske har märkt att jag älskar parenteser).
Skrev ett sådant sms alldeles nyss. Sen kom jag på att ingen mer än jag fattade vad jag försökte säga och att jag egentligen inte alls svarade på sms:et jag fått.  Så jag gav upp det där med att försöka vara rolig och fyndig och nöjde mig med: "Sounds great. Talk to you later then"
Kändes på något sätt sjukt tråkigt med tanke på det oootroooligt roliga sms:et (hur skriver man sms i bestämd form för övrigt, rent grammatiskt? (och snälla påpeka inte att jag borde veta för att jag ska bli svensklärare, uppenbarligen så vet jag inte eftersom jag frågar)) jag först skrivit. (Är det någon som hänger med när jag slänger in 100 parenteser i samma mening? Jag har nämligen aningens svårt att hänga med...)

Jag har ingen riktigt bra förklaring på varför det tar sån tid för mig att svara på ett sms...eller varför jag ibland inte svarar alls. Det är absolut inte så att jag inte tycker om er som sms:ar, utan bara för att...jag vet inte....jag bara glömmer...eller orkar inte...eller nåt...SMS är överskattat. Alldeles för lite utrymme för att säga allt man vill och alldeles för lätta att glömma bort.

Skrev för övrigt en inlämningsuppgift på rekordkort tid alldeles nyss. En kvart ungefär, drygt en A4 och en besvarad diskussionsfråga, slå det om ni kan!! Upptäckte nämligen att jag glömt att den skulle vara inlämnad senast klockan 09.00 imorgon och eftersom jag ska ut och dricka öl ikväll går ju inte det för sig. Men jag är fortfarande lite imponerad över mig själv, sa jag att det bara tog en kvart? 15 minuter alltså för er som inte visste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0