Tänkte skriva en fyndig rubrik men kom inte på något fyndigt alls

Efter 3 år på Högskolan Dalarna har jag upptäckt att man inte bara kan låna böcker på Högskolans bibliotek. tydligen kan man även låna DVD-filmer. Jag som har gått och hyrt DVD-filmer för kärt sparade CSN-pengar varje gång man ska se en film. Den där biblioteksföreläsningen när jag precis började här som jag struntade i för att jag kände mig intellektuellt överlägsen och tänkte: "Haha, vem går på den egentligen? Jag vet väl för fan redan hur man lånar en bok!" kanske hade varit bra att gå på ändå...

4 kronor i skuld fick jag betala också, att jag aldrig kan komma ihåg att lämna tillbaka böckerna i tid. Den här gången ska jag skriva en megastor lapp och sätta på min ytterdörr med datumet när boken+filmen jag lånat idag ska vara tillbaka. (Eller nej, upptäckte jag precis, jag hade kunnat göra det om jag inte hade slängt kvittot där det står när de ska vara tillbaka, men det har jag uppenbarligen gjort...).
För övrigt ska jag ha läst boken på 299 sidor och sett filmen på 2 timmar och 2 minuter tills klockan 9 imorgon. Åh, vad jag älskar att vara ute i god tid!

En smart grej hade ju vart att börja genast, med detsamma och direkt - men se det går inte. För nu ska jag alldeles strax knata iväg bort till Yoyo och sedan vidare till fotbollen! Tyvärr så har jag spenderat de tre senaste nätterna med att försöka hosta upp mina lungor, så ska inte vara med och spela, men har erbjudit mig att vara hejaklack när de andra spelar.

En snabb titt på klockan talade om för mig att jag ska vara utanför Yoyos port om 5 minuter, så kanske borde sluta skriva och bege mig iväg nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0