Talking to me?

"Pratar du med dig själv när du är ensam hemma?" Frågade Playboy mig idag. Jag funderade en liten stund och hann inte ens formulera ett svar som inte skulle leda till att det lät som om jag led av någon slags personlighetsstörning innan Playboy utbrast: "Jag visste det! Jag skulle vilja vara en liten fluga på väggen när du går runt hemma och pratar med dig själv!"

Men, om man bor själv och inte har någon annan att prata med, så måste man ju prata med sig själv. För jag vet inte hur ni tänker, men jag tycker om att höra min egen röst. Fast oftast så pratar jag inte för mig själv, utan jag nynnar lite för mig själv, och sen börjar jag sjunga, fast inte på någon låt som redan finns, utan jag hittar på orden lite vartefter, så där som man gjorde när man var liten. Lägg nu till det faktum att jag har en urusel sångröst så kan iallafall jag förstå Playboys funderingar, jag hade också velat vara en fluga på väggen hemma hos mig...

En jobbarkompis yttrade något liknande någon gång (för länge sen, på den tiden jag jobbade och gick upp tidigt på morgnarna). Hon sa: "Anna, du måste ha så fruktansvärt kul när du är ensam hemma". Jag tror att detta var efter att jag berättat att jag brukar hitta på egna ord när jag fastnar i korsorden.

Om jag kan lista ut hur det där med tekniken fungerar så tänkte jag att jag skulle introducera alla mina vänner för min blivande man som jag spenderat halva eftermiddagen med. Sen fick jag lite beslutsångest (ovanligt för att vara jag, jag vet) så vet inte om jag vill säga att de här klippen är de bästa klippen, men de är iallafall bland de bästa.

Nehej, tydligen var det där med att lägga in videoklipp från Youtube alldeles för avancerat för mig... så ni får träffa min blivande man någon annan gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0