Sweet dreams

Trots att jag borde vara trött så är jag inte det. Och trots att jag inte är det minsta trött så tänkte jag försöka sova alldeles strax. Alldeles nyss när jag stod ute på balkongen och...inhämtade lite frisk luft innan sänggåendet så funderade jag lite på det där med folk som går eller pratar i sömnen.

Själv pratar jag (vad jag vet) ytterst sällan i sömnen och de gånger jag gör det verkar det av erfarenhet som om det hade varit bäst om jag var tyst.
När jag bodde tillsammans med mitt ex så vaknade jag mitt i natten en gång, satte mig spikrakt upp i sängen och skrek: "Patrik! Tänd lampan!". Inte så farligt tänker ni kanske, då kan jag tala om att mitt ex hette inte Patrik, däremot hette hans bästa kompis det. Tänk er att efter detta försöka förklara att jag inte alls haft heta sexdrömmar om hans bästa kompis, utan istället faktiskt, helt ärligt och på riktigt, drömt att jag var hemma hos Patrik och hans sambo Lina (som för övrigt var min bästa kompis) och snubblat när jag försökt smyga genom deras sovrum på väg ut.
Jag har ett annat exempel på sömnpratande där det förmodligen hade vart bäst om jag varit tyst. För många år sedan dejtade jag en kille och sov hemma hos honom. På morgonen när jag vaknar säger han med mycket butter röst: "Du vet att du pratar i sömnen va?" Varpå jag svarar: "Jasså? Vad sa jag då?". Killen mumlar något mycket buttert och irriterat och jag har faktiskt än idag ingen aning om vad jag sa men stämningen var kylig resten av den dagen och strax därefter slutade vi dejta. (Okej, vi slutade inte dejta just på grund av detta, men historien blir liksom lite roligare om man berättar den så...)

Min syster går i sömnen. Det tycker jag är hysteriskt roligt. Speciellt eftersom hon gör så konstiga saker när hon går i sömnen. Nu är det för tillfället helt tomt i min hjärna och det enda jag kan komma på är att hon en gång gick upp i sömnen och plockade ned sin gardinstång.

Nej, nu ska jag sluta ordbajsa och gå och lägga mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0