Självbedrägeri och illusioner

Ibland får jag för mig att jag tycker vissa saker är kul, bara för att upptäcka att jag inte alls tycker det. Till exempel så tror jag ibland att jag tycker det är kul att flytta. Packa ned saker i kartonger, packa upp dem igen och möblera och fixa.
Sen tar det ungefär fem minuter av kartongpackande innan jag upptäcker att jag inte alls tycker att det är kul. Men bara för att man flyttar så sällan så hinner jag glömma bort att jag inte tycker det är kul och nästa gång jag själv ska flytta eller någon jag känner behöver hjälp att flytta så tänker jag "Åh, jag som tycker det är så kul att flytta".

Självbedrägeri är vad det är. Om jag någonsin skrev en kontaktannons skulle den nog bli skapligt missvisande, förstå vad tokigt det skulle bli när det sedan visade sig att jag egentligen avskyr hälften av de saker jag sagt mig gilla.

Karin, oroa dig inte, även om jag just för tillfället inser att jag tycker det är tråkigt att flytta, så kommer jag självklart hjälpa dig på måndag. (Om jag inte plötsligt skulle drabbas av...typ nageltrång eller nekros eller nåt).

Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha, jag är ju för fan likadan. Idag på jobbet kunde jag knappt vänta tills jag fick komma hem och packa, nu (efter ca en timmes effektivt packande) är det kräk-tråkigt! Måste ju använda så mycket som jag egentligen borde packa, får beslutångest över vad jag ska slänga, vad jag ska spara, vad jag vet att jag kommer spara "för att det är bra att ha" och sedan hata mig själv för att jag har sparat. Jag vill dö.

2010-10-27 @ 20:39:51
Postat av: Anonym

Hejsan, hänt ikväll då? :P

2010-10-27 @ 21:15:59
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0