Mästerkocken Anna

På riktigt så är mina smaklökar helt ur funktion när jag är bakis. Jag har länge misstänkt att så är fallet, men nu har jag äntligen hittat bevis!
Igår gjorde jag en pastasallad med tonfisk och matlagningsyoghurt och medan jag åt igår var jag helt övertygad om min egen förträfflighet. Vilken underbar kombination av kryddor i helt rätt mängd. Det var så gott att jag nästan funderade på att ge upp det här med läraryrket och istället bli stjärnkock på heltid.
Idag plockade jag fram resterna ur kylen, och ärligt talat. Det smakade salt och peppar. Ingen smak av tonfisk. Ingen smak av pasta. Ingen smak av någonting annat än salt och peppar - i enorma mängder.
Smakade ungefär som när man får en rejäl kallsup i saltvatten - fast med en ganska stor skvätt peppar i också.

Varför heter det kallsup förresten? Kan man få en kallsup om vattnet är varmt, typ i badkaret  - eller heter det varmsup då? Och en kallsup känns ju som något negativt, medan en kall sup är något positivt, det är ju lite ologiskt.

Nu har jag sagt "kallsup" för mig själv ett antal gånger så nu både känns och ser hela ordet helt fel ut. Heter det verkligen kallsup? Stavas det verkligen kallsup?
Nej, nu måste jag sluta fundera och göra något kreativt istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0