Love thy neighbour

Jag är en obotlig tidsoptimist. Började jobba 16.30 idag, exakt när tror ni jag anlände till Falun? Jo, cirka 16.00. Låter ju i och för sig som att jag har rätt så gott om tid, men lägg då till följande i planeringen: Jag var vrålhungrig, hade 1000 väskor/saker att bära upp till lägenheten, jag hade noll saker i kylskåpet eftersom jag varit borta i 2 veckor, min oförmåga att parkera inräknad tar det mig nästan en kvart att ta mig ner till stan. Kom dock inrusande, med tröjan ut-och-in, på språkcaféet ungefär 16.31. Det tycker jag var ruskigt bra gjort av mig!!

Mina väskor står fortfarande i hallen. Det finns få saker som är så tråkigt som att packa upp. Därför har jag efter moget övervägande kommit fram till att jag är vuxen och får bestämma själv - alltså kommer jag fortsätta vara packad ända till imorgon.

Playan kikade förbi en stund förut och käkade och kollade på film. Vi utförde även ett blind-test på Cola, Cola Light och Cola Zero. Playan träffade rätt på Cola, men blandade ihop de andra två. Jag hade inte ett enda rätt (eller som Carro skulle ha sagt: Det var inte ett fel som fattades). Men med tanke på att jag enbart dricker Cola när jag är bakis och smaklökarna med största sannolikhet är ur funktion, så tycker jag att jag borde ha fått handikapp, eller försprång eller nåt...

För övrigt så köpte jag David Batras Den som inte tar bort luddet ska dö häromdagen och när jag satt och läste i den så kom jag och tänka på en lapp från en granne som jag själv fick för ett par år sen. (Vi behöver kanske inte nämna exakt hur länge sen det var, eftersom det skulle innebära att jag var tvungen att fundera över hur gammal jag egentligen är och det har jga ingen lust med.)
Hur som helst, jag har ju en stark motvilja mot att slänga saker och har därför en liten låda där jag sparat en del saker som jag inte riktigt haft hjärta att slänga. Där i låg faktiskt just ovan nämnda lapp från grannen, på något sätt så var den så beskrivande för bostadssituationen på Ringvägen 30 då för några år sedan.
Det var alltså ett hyreshus, befolkat till 99% av ungdomar. Tror att den äldsta i huset var runt 30 och snittåldern kan omöjligt ha varit över 25. För att komma till saken så hade Carro och jag haft efterfest hemma hos mig och grannen ovanför hade varit nere och klagat. Följande morgon hittar jag en lapp innanför min dörr som ordagrannt lyder:

"Hej!
Förlåt att jag störde er efterfest inatt!
Skulle upp och jobba o det blev lite för mkt när jag blev väckt!
Klart man ska få ha PARTY, inga problem"

Signerat från grannen ovanför. Det kallar jag schyssta grannar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0