I had to learn it the hard way

Haft haft Yoyo på besök hela dagen, eftersom hennes lägenhet för tillfället är ockuperad av målare. Synd bara att målarna tydligen var både för unga och inte alls snygga, annars hade i alla fall jag tyckt att det hade varit trevligt att spendera dagen med att titta på snygga målare. Jag är lite svag för händiga killar. Kanske för att jag är så totalt ohändig själv...

Satt och kollade på lite gamla kort igår kväll och måste bara säga att mitt första år i Falun kan ha varit ett av de roligaste åren i mitt liv. Jag tänkte jag skulle dela med mig av historien om hur jag lärde mig the hard way att man inte bör slå vad med Kalle och Playboy - för de är precis så dumma i huvudet att de gör vad som helst.
Vet inte vem som kom med förslaget (men Kalle känns som en kvalificerad gissning) men på något sätt kom vi fram till att om de lagade köttbullar nakna i det gemensamma köket i korridoren så skulle jag bjuda på en utekväll. Vi bodde alltså då i korridor på Britsen och det var totalt 15 personer som delade kök.
Jag hade inte känt dem särskilt länge och trodde inte att det fanns en chans i helvete att de skulle göra något så korkat, så döm om min förvåning när de några dagar senare, iklädda endast förkläden, ställde till med köttbullelagning i köket.
Så uppfanns alltså Nakna Köttbulledagen.

Om jag någon gång får tummen ur så kanske jag kan bjuda på lite "vackra" bilder från denna tillställning. Men vad ska man säga, livet i Falun hade blivit bra mycket tristare om jag inte lärt känna dessa totalt urflippade människor!!

För övrigt så måste jag bara tala om vilka oerhört trevliga och underbara vänner jag har... I synnerhet 2 av dem som på min födelsedag för någon vecka sedan lämnade följande grattis-hälsningar på Facebook:

Kalle: "Grattis på födelsedagen, hoppas du får herpes"
Karin: "Satan vad gammal du är. Är det verkligen ngt att fira?"

Jag säger inte att jag tycker mindre om dem på grund av detta. Snarare säger jag att det är just därför jag tycker om dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0