Grattis för sjutton!

Ja, precis stod det på det otroligt fyndiga födelsedagskortet som mamma nyss visade mig. (Malin, om du läser det här innan du kommer hem så ber jag om ursäkt, men jag kan iallafall avhålla mig från att avslöja vilka presenter du kommer att få). Idag fyller nämligen min lilla lillasyster 17 år!

Jag kan inte förstå att hon bara blir äldre och äldre, jag menar hon hinner snart ifatt mig...
Tänk att min lilla lillasyster blir 17 år. Jag minns henne fortfarande som en dreglande liten bebis. Som 5-åringen som var livrädd för flygplan, eller 3-åringen som på grund av sina diktatorsfasoner gick under smeknamnet ”Stalin”. Tjejen som gav sin mat till hunden i utbyte mot hans. Som i en hel vecka tvingade mig att vara Prins Erik när hon ville leka ”Lilla sjöjungfrun” på en strand i Turkiet. Den nyblivna tonåringen som med ett skräckslaget uttryck i ansiktet kraschade en moppe rakt in i verandan. Tjejen som förväxlade ”Gode gud” med ”God jul” och som sedan tvingade familjen att sjunga ”Ja må han leva” till Jesus på julafton. Som tjänade en mindre förmögenhet på att låta folk betala 5 kronor för att klappa en sten.

 

Tiden går så fort och min lilla lillasyster är inte så liten längre. Har fixat och trixat lite och om jag har gjort allt rätt så kanske jag kan lyckas lägga in ett litet fotokollage med de...erhm...vackraste bildern jag kunde hitta...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0