Förvirring

Känner att jag inte är på topp idag. Har gjort så sjukt förvirrade saker hela morgonen (för det är väl fortfarande morgon klockan 15.38, eller?). Tror att min ena hjärncell fortfarande sover (eller som Linus så trevligt frågade en gång: "Ligger dina hjärnceller i skilsmässa?" "Nej, dom är bara osams" svarade jag då. Haha, där fick du! Eller...?). Hur som helst, alla förvirrade saker var det ja. Egentligen är det massa små saker som tillsammans blir en stor förrvirrad röra, så antagligen skulle ni inte fatta något utan istället bara bli ännu mer förvirrade än vad jag är. Men kan ta ett ganska tydligt exempel på mitt förvirrade sinnestillstånd.

Sitter vid datorn och pluggar. Känner mig lite kaffesugen. Går ut i köket för att sätta på kaffe. Tittar på diskbänken, inser att jag har byggt ett diskberg. Ställer mig och diskar. Går in och sätter mig vid datorn igen. Börjar fundera över om inte kaffet är klart snart. Går ut i köket. Upptäcker att sätta på kaffe och diska tydligen inte är samma sak. Suckar och skrattar lite åt mig själv. Går till hallen och hämtar min jacka. Går ut och röker. På väg in från balkongen får jag syn på kaffebryggaren och äntligen slår jag igång en kopp kaffe.

Varför göra det lätt, när man kan göra det svårt liksom? Nu sitter jag här och väntar på att kaffet ska bli klart. Tänkte att det var säkrast att inte sätta igång och plugga eller något annat som skulle leda till att jag blev helt uppslukad i flera timmar (så där superduperkoncentrerad som jag brukar vara när jag pluggar ni vet). För det skulle förmodligen leda till att jag glömde bort kaffet, som då blev stående i kaffebryggaren och torrkokade tills hela lägenheten började brinna. Tur att jag köpt en brandsläckare.

Nej, nu är det kaffedags för Anna med det kakaofärgade håret!

--------

Måste bara göra en liten uppdatering, eftersom vad som hände alldeles nyss var ytterligare ett tydligt tecken på min totala förvirring.
Gick för att hämta kaffe. Halvvägs ut till köket kom jag på att jag var kissnödig. Kissade. Gick in och satte mig vid datorn. Sträckte handen efter kaffekoppen. Upptäckte att kaffekoppen var ett glas vatten. Funderade en stunde över hur det gick till. Kände mig korkad och förvirrad. Skrev det här inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0