CSN - alla studenters bästa vän

Sitter och försöker få lite plugg gjort innan det är dags att åka och jobba, men det går så där... Mest för att boken vi ska ha läst till imorgon kan vara den tråkigaste någonsin. Eller egentligen skulle den kunna vara ganska bra, om man plockade bort hälften av miljöbeskrivningarna. Naturalismen är nog inte min favoritepok...

Min chef ringde mig i fredags och undrade om jag ville jobba mer än de pass jag redan har nu när jag är hemma. "Nä, alltså jag är ju redan så rik, så jag behöver inte jobba mer" svarade jag. Eller egentligen så är det så att CSN vill att alla studenter ska vara fattiga, därför har de bestämt att om man tjänar för mycket pengar så blir man återbetalningsskyldig. Vettigt? Nej, inte ett dugg.
Oavsett om man tar fullt lån eller inte så ska ju pengarna så småningom betalas tillbaka, så jag tycker att det borde vara upp till mig hur mycket jag vill jobba under min studietid. Men tyvärr håller inte CSN med mig på den punkten...

För övrigt så måste jag beundra mitt otroligt organiserade system i mappen på min dator som heter "Skola", där jag sparar allt jag skrivit som har med skolan att göra. Så långt ganska logiskt eller hur?
Det som gör mitt system mindre bra är det faktum att jag aldrig döper dokumenten på ettt vettigt sätt. De tre första dokumenten i mappen heter "a", "aaa" och "aaaaaaa". Lite längre ned hittar man dokumenten "blabla" och "blablabla". I samlingen finns även dokumentet "lalalala" och det otroligt originella "dokument". Ett försök till organisering har gjorts i och med dokumenten "seminar 1", "seminar 2" och "seminar 3", synd bara att jag inte skrivit någon om vilken delkurs det rör sig om...

Nej, om man skulle ta och avverka ett kapitel till då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0