Crash?

Ja, vad ska man säga. Min mamma ringde för en liten stund sen och frågade om jag hade varit ute och kört bil idag. "Jaa..." svarade jag lite tvekande, för hon hade ett olycksbådande tonfall i rösten.
Min bil står skriven på mamma och det visade sig att hon fått ett samtal från en kille som påstod att jag kört in i hans bil på parkeringen. Tydligen fanns det skador på hans bil som överensstämde med färg och skador på min bil. "What?" tänkte jag eftersom jag parkerar i en snigels hastighet och med överdriven försiktighet så borde jag ha märkt om jag stött emot något.
Hur som helst, jag är mitt inne i ett Criminal Minds maraton, och det fanns faktiskt en liten risk att killen var en galen seriemördare som nu förväntade sig att jag skulle dyka upp ute på parkeringen för att inspektera skadorna på min bil. Så jag ringde Playboy och tvingade med mig honom ut. Playboy är från Fagersta och eftersom han misstänkte att det kunde bli slagsmål så följde han mer än gärna med.
När jag kommer ut till parkeringen så finns det inga skador på min bil. Inga skador på någon av bilarna bredvid. Och jag har minst 1 meters mellanrum till bilarna på båda sidor om mig. Jag ringer mamma igen, som ringer till killen igen. Nu påstår killen att det inte är bilen som nu står bredvid jag kört in i, utan en annan bil, som stått där i helgen. Tydligen ska det finnas en skada på min stötfångare fram som han anser är beviset för att jag kört in i hans andra bil.
"Haha, sucker!" så jag högt för mig själv. Skadan på min kofångare kommer sig nämligen av att pappa var lite morgontrött en morgon när jag var hemma och hälsade på i somras och råkade backa in i min bil och pajade stötfångaren och glaset till blinkersen. Till detta kommer det faktum att, förutom idag (då bilen som nu befann sig bredvid min bil stod på parkeringsplatsen), har jag inte rört bilen på hela helgen.
Dessutom har jag bildbevis på att skadan på min bil orsakades i somras, eftersom jag, för att retas med pappa tagit kort på skadan.
Killen gav med sig direkt när mamma ringde upp för att, med hennes egna ord "Be honom dra åt helvete". Han mumlade något om någon försäkring och sa att han "skulle leta vidare".

Så...jag har en skada på min stötfångare. Som är svart. Min bil är grön. Hur kunde färgen på hans skador överensstämma med färgen på min bil? Hur hade han tänkt sig det? Alla stötfångare är väl svarta??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0