Bättre sent än aldrig...

Två inlägg, så här kort efter varandra - det har nog aldrig hänt förut. Men nu är det ju så att när jag läste igenom min ytterst sällan uppdaterade blogg så upptäckte jag att i den episka berättelsen om mina försök att skapa det perfekta pepparkakshuset så saknas det ju två delar. Så jag tänkte att jag skulle erbjuda en kort liten redogörelse för de senaste försöken (och nej, jag har fortfarande inte lyckats med det Perfekta).

Försök 1 - FLÄRPS Tomtesittning
Detta försök utspelade sig på FLÄRPS årliga tomtesittning, där pepparkakshusbygget var en tävling - Finast (eller för all del roligast) pepparkakshus skulle vinna ett fint pris. Jag fick Jonas och Kalle i mitt lag - Jonas var en tillgång, Kalle var Kalle och jag var lagledare. Tyvärr så ryktas det att våra chanser var körda redan från början, vilket bevisas av domaren Playboys kommentar på Facebook: "Hon kan ju inte bygga.....insidertips säger att hon kommer förlora ikväll...." - Jag skulle vilja kalla detta för en domarskandal!
Hur som, vi vann inte, däremot framkallade vårt Pepparkaksbygge en hel del skratt (och även en he del människor som kände sig sjukt obekväma och inte visste vart de skulle kolla), tror även att vårt Pepparkaksbygge diskvalificerades för att det bröt mot de mänskliga rättigheterna.

Försök 2 - Pepparkaksbygge hos grannarna
Förutsättningarna var kassa från början:
Kalle och Playboy äger ingen kavel - Vi fick använda en spritflaska.
Playboy påstår att pepparkaksformar inte behövs - och att pepparkakor inte behöver ha en särskild form.
Playboy, Kalle och Lasse var samtidigt som pepparkaksbygget djupt involverade i en Fifa-turnering.
Hur som helst. Det var inte det perfekta pepparkakshuset, men jag var ändå rätt så nöjd, det var ett steg i rätt riktning. (Dock måste påpekas att i jämförelse med Playboys bygge: ishockeyrink-som-inte-gick-att-bygga-och-blev-istället-något-helt-odefinierbart, så hade en 5-årings pepparkakshus också sett helt okej ut.


För övrigt så gjorde lillasyster också ett försök att bygga ett pepparkakshus, men lyckades istället sätta eld på hela spisen. Tror det vilar en förbannelse över vår familj....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0