Anpassning

Man vet att ens vänner verkligen känner en när de inte bara accepterar, utan även anpassar sig till ens dåliga sidor.

Som när Marina säger till mig att vi ska träffas kvart i tolv, fast hon egentligen menar 12. Vilket innebär att vi båda dyker upp samtidigt klockan 12.
Eller när hon i sin gamla lägenhet brukade spana ut genom fönstret för att hitta någonstans jag kunde parkera innan jag dök upp så att jag och min beslutsångest och oförmåga att fickparkera slapp snurra tre varv runt kvarteret.

Eller som när min mamma, vilken tid på året jag än frågar, hävdar att ormarna fortfarande sover och att jag med lugn och ro kan trampa runt i skog och mark.

Eller som när min sjuksköterskevän Karin allt som oftast, inleder en konversation med orden "Nej Anna, du har inte nekros/diabetes/röda hund/malaria/lungcancer/whichever sjukdom jag fått för mig att jag för tillfället har"

Eller som när Jenny alltid väntar med att sätta på kaffet tills jag verkligen dykt upp hemma hos henne och inte när jag ringer och säger att "Jag är på väg", för hon vet att det betyder "Jag är snart på väg, jag ska bara borsta håret/sminka mig/klä på mig/borsta tänderna/leta efter mina borttappade nycklar"

Eller som meddelandet Playboy nyss lämnade på min telefonsvarare: "...och eftersom du inte lyssnade ordentligt så tar jag numret en gång till"
Eller som när han säger till mig att förfesten börjar klockan sex, men säger klockan sju till alla andra, för att då dyker jag upp samtidigt som alla andra.


Åh, vilken underbar bild av mig själv jag precis målade upp. Jag är alltså tjejen som har stora problem med att passa tider, lider av grav hyponkondri och sällan lyssnar ordentligt när någon säger något viktigt.
Det är tur att jag redan har ett jobb, annars vore det fan kört!

---------

Måste göra en liten uppdatering, eftersom ett sms som passar ruskigt bra in till det här inlägget trillade in för en liten stund sedan: "Lägg några Falcon på kylning. Inte sen. Direkt när du läser det här messet. Inte efter det här avsnittet, då glömmer du!"

What can I say - Jag är sjukt förutsägbar.

Kommentarer
Postat av: Emelie

hej, allt bra med dig?

kika gärna in på min blogg och skriv vilken mobil du tycker är snyggast, har svårt att bestämma mig nämligen! :)

2010-10-15 @ 14:10:17
URL: http://saraelinemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0