Varför göra det lätt när man kan göra det svårt?

Sa jag att det jobbigaste med vintern var att behöva skrapa rutorna? Jag tar tillbaka det. Något som är ännu jobbigare är när bildörrarna fryser fast.
Snäll och vänlig själ som jag är så erbjöd jag Karin skjuts hem från jobbet idag. När jag kom ut till bilen, som varit stående ett par dagar och riktigt fått frysa till sig så kom jag inte ens in i bilhelvetet. Efter mycket möda fick jag till slut upp passagerardörren fram. Smidig som ett rostigt kylskåp klättrade jag över till förarplatsen, startade bilen, klättrade tillbaka, skrapade rutorna, fick fortfarande inte upp förardörren, gick in genom passagerardörren, klättrade över till förarsätet (växelspaken sitter för övrigt mycket tokigt till för en sådan manöver), startade bilen och kom äntligen iväg.
Tyckte ni att det lät jobbigt? Tänk er då att ni samtidigt är inpackade i 17 lager kläder och lampan i bilen inte fungerar och ni därför måste utföra manövern i totalmörker så blir det genast aningens krångligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0