Tjejen med tur

Klockan är bara 12.27, men min dag har redan vänt från den värsta olycksdagen någonsin till en rätt så bra dag. Dagen började med att jag försov mig och därmed inte hann titta på den föreläsning jag planerat att titta på innan seminariet. Ja, ja tänkte jag, det är ju första seminariet i delkursen, så halva seminariet kommer ändå gå åt till att diskutera formaliteter och examinationer, så det är lugna puckar.
Sedan masar jag mig bort till datorn och slår igång den. Men. Datorn hänger sig varje gång jag försöker logga in på Connect (programmet vi använder för att kunna ha seminarier på distans). Tre omstarter och 75 minuter senare kommer jag äntligen in på Connect när det är 15 minuter kvar av seminariet. Komplettering, Komplettering, Komplettering ekade det i mitt huvud. Döm om min förvåning när dagen plötsligt vänder. Nja, sa seminarieledaren, det här seminariet har ju mest blivit en introduktion till kursen, försök hänga med resten av seminariet så gott det går så är det ingen fara.
Tjohoo, tänkte jag när seminariet var slut. Men...dagen skulle bli ännu bättre. När jag ringde Playboy för att tala om för honom att jag är tjejen med tur så talade han om att han hittat ett extrajobb till mig. Snacka om helomvändning av en dag som började så tokigt...

Nu ska jag bara sitta rakt upp och ned i min soffa och vänta på att någon ska ringa och tala om att jag vunnit 5 miljoner (eller va fan, jag är inte girig, 3 miljoner skulle duga bra det också).

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hahaha, vad söt du är anna! Vad kul om jag ringde nu från dolt nr och sa med mansröst "grattis, du har vunnit 3 miljoner"

2010-11-09 @ 12:50:51
URL: http://nathaliekronqvist.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Haha, då skulle jag nog svimma tror jag...

2010-11-09 @ 13:14:18
URL: http://annsann83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0