Syns inte - finns inte

Karin upplyste mig om att elmätarbyteskillen (det är facktermen) som kommer imorgon är antingen asgammal eller ung och skitsnygg. Med min tur kommer det vara den asgamla som kommer, men man vet aldrig - så därför var jag tvungen att återuppta mitt städprojekt. Dock med en liten modifiering. Jag fuskstädade.

Så här går det till när man fuskstädar: Man öppnar dörren till klädkammaren, slänger in allt som ligger på golvet och ser ostädat ut (till exempel väskorna jag inte packat upp sen jag kom hem från Nyköping) och sen stänger man dörren. Problemet här är att det är väldigt lätt att glömma bort att det inte alls är städat på riktigt, utan bara fuskstädat, så nästa gång man ska fuskstäda kan man råka ut för att klädkammaren redan är full. Det är livsfarligt med klädkammare.





Hittade den här Nemi-strippen som jag tycker verkligen sätter fingret på klädkammarproblemet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0