Slarvfel är en del av min charm...eller?

Jag vet inte om ni märkt det, men i vissa inlägg saknas det ibland en och annan bokstav, eller en enkel omkastning av bokstäver här och där, och i vissa fall saknas hela ord. Detta beror på två orsaker:
1. Jag tänker fortare än jag skriver, så ibland är jag ett par ord före när jag tänker, och så länge jag inte tänker på det så är det ingen fara, men om jag börjar tänka på vart jag befinner mig i texten i tanken så blir det krångligt. (Ungefär lika krångligt som den här meningen)
Men, den viktigaste orsaken, och den jag egentligen ville komma till är:
2. Jag korrekturläser aldrig. När jag säger aldrig så menar jag inte bara att jag aldrig korrekturläser mina blogginlägg, jag korrekturläser ingenting. Jag korrekturläste inte ens min C-uppsats förra terminen (det gjorde dock läraren, men ett enda slarvfel på 23 sidor tycker jag ändå är helt okej). Varför jag inte korrekturläser? Av samma anledning som jag inte har tålamod nog att bara titta på tv, utan måste måla naglarna/knappa på datorn/prata/platta håret/någonting annat samtidigt. Jag är alldeles för rastlös.
Ibland brukar jag försöka korrekturläsa, men efter ungefär en sida börjar det krypa i hela kroppen på mig och tankarna vandrar iväg någon helt annanstans. Det är sjukt svårt att tänka på vad man ska köpa till mamma i julklapp samtidigt som man målar naglarna och försöker korrekturläsa en uppsats (såvida inte uppsatsen handlar om vad jag ska köpa till mamma i julklapp förstås).

Så, nu har jag förklarat mig, hoppas att ni i fortsättningen kan ha överseende med saknade eller hopblandade bokstäver och borttappade ord... (Tror att jag ska kopiera den här texten och ge den till min seminarieledare också, i föreberedande syfte inför hemtentan...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0