Robin of Locksley

Avslutar min vistelse i Nyköping med en sån där riktigt familjen Wirebrattsdiskussion med mamma och Malin i köket. En diskussion som började med religion och slutade med att jag och Malin nästan blev osams om huruvida Robin Hood hette Robin av Locksley eller inte.
Mamma bröt in och lekte fredsmäklare och påpekade att man faktiskt inte riktigt vet vem Robin Hood var och därmed vet man inte heller om han hette Locksley eller inte. Jag och Malin var tvugna att ge oss (med ett surmulet "Fast Kevin Costner hette Locksley"-muttrande från mig). Ibland har jag svårt att skilja på film och verklighet...

Mamma spelade även en låt för mig av någon grekisk smörsångare, "Goodbye my love" hette låten och mamma mimade och dansade. Ni som har sett min mamma (som är ungefär 150 cm lång) kan ju tänka er hur rörd jag blev.

Nu ska jag packa färdigt, åka till Marina och stjäla en micro och sedan bege mig mot Falun!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0