Modebloggandet = Telefonsex?

Fick en kommentar några inlägg ned från en tjej som ville att jag skulle kommentera hennes outfit. Jag? Hahaha, när jag hade hämtat mig från skrattattacken tänkte jag skriva ett svar på den kommentaren och berätta om min dagens outfit som består av ett par noppriga mjukisbyxor och ett urtvättat linne från dinosauriernas tid på jorden. Som jag hoppas att ni förstår så var det ett litet försök till ironi från min sida, eftersom jag inte bryr mig om mode och aldrig skulle få för mig att skriva ett inlägg om vilka kläder jag köpt, eller vilka kläder jag har på mig (undantaget min gigantiska luva på jackan, men det var ett undantag bara för att ni skulle förstå hur gigantisk luvan är).

Vad jag egentligen ville komma till med det här inlägget var att när jag skulle skriva ett svar på hennes kommentar så började jag skratta hysteriskt för mig själv när jag såg mina egna ord på skärmen: "själv har jag på mig". Känns inte hela grejen med att berätta vad man har på sig lite som telefonsex? (eller är det helt utdött nu, sen internetrevolutionen?). Nu är ju jag självklart inte dummare än att jag förstår att det inte är det alla modebloggare försöker åstadkomma när de pratar om "dagens outfit", men jag ändå inte låta bli att dra parallellen mellan modebloggande och telefonsex...

Så..för er som vill fantisera lite har jag alltså på mig ett par utslitna, noppriga, en gång svarta - nu mer grådassiga, mjukisbyxor från Intersport. Förmodligen kostade dom 4,99:- när jag köpte dom, eftersom det var hundratals år sedan och pengavärdet har förändrats sedan dess. Som accessoar har jag även en charmig liten yoghurtfläck på vänstra knät.
På överdelen av kroppen har jag ett urtvättat linne som en gång hade en väldigt vacker blå färg, men eftersom jag tycker att sortera tvätt är aptråkigt är den numera lite grönaktig i färgen.
Till detta har jag även ett par mycket hippa och moderna rosa tofflor med ett hål under foten.

Spännande va? Säg den som inte är lite upphetsad nu?

En liten uppdate:
Precis när jag postat detta inlägg lade jag till ytterligare en accessoar: Kaffefläckar som börjar runt munnen, böljar ned längs håret och sprider sig över linnet i ett mycket vackert mönster.... (Öppna munnen ska jag testa nästa gång jag tar en megaklunk kaffe, kanske funkar bättre)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0