Let me introduce you to Falun

Eftersom jag bara har en aning om vilka ett fåtal av er som läser är (hint: jag skulle tycka det var kul med en liten kommentar här), så vet ju inte jag om ni känner mina vänner som allt som oftast figurerar i mina inlägg. Min kompiskrets är ju liksom uppdelad i två gäng: Falun och Nyköping. Inte för att de inte tycker om varandra, utan för att det råkar skilja en sisådär 30 mil mellan min hemort och min studieort, så av förklarliga skäl är det lite svårt för mina vänner från de båda "gängen" att umgås med varandra (sen skrämmer Karin bort de flesta, men det är en helt annan sak). Så jag tänkte att jag skulle presentera er för varandra, så att ni från Nyköping som läser får en liten bild av mina vänner från Falun och vice versa. Jag tänkte att jag skulle börja med Falun.

Så...mina damer och herrar, jag presenterar (trumvirvel)....mina vänner från Falun.


Karin aka Bitterfittan. Karin kan verka bitter, arg, elak, farlig och allmänt dryg och otrevlig. Men, egentligen så är hon mest bara dryg och otrevlig. Men av någon konstig anledning tycker man om henne ändå. Jag kan bjuda på ett litet exempel, för någon vecka sedan hjälpte jag Karin att flytta. I trappen på väg upp möter vi en av Karins grannar, grannen ler, ser väldigt trevlig ut och hälsar. Karin nickar tillbaka och när grannen gått ut genom porten muttrar Karin: "Jävla trevliga grannar" med mycket bitter röst.


Kalle. Kalle är lite lagom korkad, ouppmärksam och fåfäng. Om Kalle hade vart tjej hade man kallat honom "korkad bimbo", men nu är ju Kalle ingen tjej, så därför kallas han bara för Kalle.


Playboy är från Fagersta. Jag tycker den beskrivningen räcker gott och väl.


Yoyo. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Yoyo. Kanske att hon på en Tallinkryssning en gång bokstavligt talat söp sig själv under bordet? Eller att Bon Jovis "You give love a bad name", framförd av mig är hennes absolut favoritlåt.


Kaati. Det går inte att beskriva honom med några få ord. Man måste uppleva honom för att verkligen förstå. Men repliker som "Om inte du var så tjock så hade det här aldrig hänt" (till en tjej som spillde ut hans öl) och "Fan vad du är kort" (till tjejens pojkvän som kom rusande till hennes försvar) är lite av Kaatis varumärke.


Slutligen tänkte jag även presentera er för Kalles alterego: Kristina.

Nu hoppas jag att inte någon sitter och läser och känner sig alldeles bortglömd, men jag har ju så fruktansvärt många vänner, eftersom jag är en så underbar tjej att alla vill hänga med mig, så det hade ju blivit ett megalångt inlägg om alla skulle få vara med - så jag valde ut de jag känt allra längst. Kalle och Playboy var ju faktiskt de allra första människorna jag träffade när jag klev av tåget i Falun...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0