Left is right

När jag läste igenom mitt eget inlägg om höger och vänster, och kommentarerna till det så kom jag på att jag en julafton för några år sedan faktiskt fick en rattmuff av min lillasyster där det står "Left" på ena sidan, och logiskt nog "Right" på den andra.
Den var mycket användbar, men...den var lite för stor för ratten i min bil, så den gled liksom runt lite. Fatta förvirringen för en stackars tjej som normalt har svårt för det där med höger och vänster när det helt plöstligt står att höger är rakt fram. Eller ännu värre, när det står att höger är vänster. För min, och andra bilars säkerhet, var jag tvungen att plocka bort den.
Men jag använde ändå den där rattmuffen ett tag (undra vart den har tagit vägen nu förresten?), och vid något tillfälle hade jag ett gäng passagerare med mig i bilen. Jag skulle köra ut från en parkering (eller, parkering och parkering, det var som tur var inga andra bilar där, grusplätt kanske är ett bättre ord), så, jag tittar framåt, inga bilar. Bra - då kör vi. Lägger i gasen, tittar framåt och döm om min förvåning när bilen åker bakåt! Jag hade alltså fortfarande backen i för er som inte fattade det. Linus, som satt i framsätet, tittade på min rattmuff och sa: "Du kanske behöver som det står 'Framåt' och 'Bakåt' på också".

Jaja, men jag kör ju sällan in i saker (längre), så antar att jag blivit bättre på att köra bil sedan dess..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0