Läget är under kontroll

Åh, vad jag är underbart duktig på att skjuta upp saker. Två stycken 2 timmars föreläsningar jag ska ha sett till 10.30 imorgon, tror ni att jag ens har börjat titta på dem? Nej, just det.
Men jag har en plan, timad och klar in i minsta detalj. Första föreläsningen nu, ackompanjerad av 1,5 liter julmust. Andra föreläsningen klockan 8.00 imorgon bitti, ackompanjerad av 1,5 liter kaffe. Och folk säger att jag är dålig på att planera...

Först ska jag bara (har ni hör det förut förresten?) kolla klart på slutet av det Criminal Minds avsnittet jag är inne på. Sen ska jag sätta igång, och nej, det räknas inte som att skjuta upp, eftersom jag redan har börjat med det avsnittet. Det räknas snarare som att planerat och organiserat ta tag i en sak i taget. Göra klart en sak innan man börjar med nästa. (Lurade jag någon? Jag lurade nämligen nästan mig själv...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0