Inatt jag drömde...

Inatt drömde jag att jag hade en hund. Inte helt hundra på vad det var för ras, men en hund var det iallafall. När sedan klockan ringde okristligt tidigt (tänk vad bra om man bokade tvättid innan man fick slut på rena kläder, så man hade lite mer valmöjligheter), så trodde jag att klockan ringde för att det var dags att gå ut med hunden. Jag slet på mig de kläder som låg närmast sängen, masade mig ut i hallen och började febrilt leta efter hundkopplet.

Helt plötsligt, mitt i mitt letande, stannar jag upp. Tänker efter en sekund och inser att "Nej, men jag har ju ingen hund".

Morgonmänniska? Javisst, se bara så pigg, alert och med i matchen jag är när jag måste gå upp tidigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0