Höjden av lathet...

...måste ju ändå vara när man tar cykeln istället för bilen för att man inte orkar skrapa rutorna?

Jag hatar verkligen att skrapa rutorna på bilen, och det faktum att min bil är årsmodell 1876 och därför även får frost på insidan av rutorna (man vet att det är kallt i bilen när man till och med måste skrapa backspegeln inne i bilen), gör ju inte direkt saken bättre.

Att man måste skrapa rutorna är nog det enda som gör att jag ibland tycker vintern är lite jobbig. Annars är vintern bara underbar (fast lite för kall). Någon dag ska jag berätta för er om när jag åkte slalom med min syster - det är en ganska rolig historia faktiskt. Så länge kan jag bjuda på en bild från en tripp till Romme, antingen förra, eller förrförra året (det ni ser på bilden inträffade alltså två år på raken, så lite svårt att avgöra vilket år just detta kort är taget).



Ja, det är jag som ligger mitt i backen. För det första vill jag säga att backen var mycket brantare än vad det ser ut som på bilden, för det andra vill jag säga att det var jävligt isigt, och för det tredje så, äh, va fan, jag bjuder på den!
Vem som tog kortet? Jo, mina kära vänner som stod nedanför backen och höll på att dö av skratt. Det tycker jag är gulligt. Jag ligger med hoptrasslade skidor mitt i backen med grav dödsångest och mina vänner håller på att skratta sönder revbenen. Schysst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0