Fotbollsturnering

Idag är det första advent. Idag är det helt legitimt att lyssna på julsånger. Idag ska jag sätta upp mina 29 kronors ljusstakar från Rusta i fönstren. Jag älskar julen, jag älskar advent, jag älskar snön. Visst är väl julen underbar?

Dagen igår skulle jag dock inte beskriva med ordet underbar. Hur tänkte jag när jag trodde att jag kunde gå ut och dricka öl kvällen innan en fotbollsturnering? Jag är ju inte 18 längre... Jag försökte skaffa fördelar till vårt lag genom att andas på motståndarlaget, eftersom min andedräkt enligt uppgifter från mina lagkamrater kunde jämföras med ett massförstörelsevapen. Men...de sprang mycket fortare än bakis-Anna klarade av utan att kräkas.
Men...bakfyllan åsido så var det väldigt skojigt och trevligt och vårt lag vann kategorin "bästa insats". Jag hade ju kunnat slänga upp lite bilder från turneringen här, om jag inte hade glömt min kamera hos Brianna i fredags och därför inte hade den med mig igår.

Nej, nu ska jag ringa och väcka mina vänner så vi kan åka och handla pepparkaksdeg, för ikväll ska vi adventsmysa och baka pepparkakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0