Dramaqueen

Kollade på "He's just not that into you" häromdagen, och det var ett resonemang i filmen jag fastnade för. Kortfattat så säger en snubbe till en tjej att tjejer gillar drama. Tjejen förnekar (givetvis) detta. Då frågar snubben om inte hon någonsin har väntat till sista minuten med att betala en räkning, och på något sätt som jag inte kommer ihåg får han ihop det till att tjejer gillar drama.
Efter dagens bravader kan jag kanske hålla med om det. Jag var tvungen att låna en bok på biblioteket på stan. Senast idag. Biblioteket stänger klockan 15 på söndagar. (Det tog mig för övrigt pinsamt lång tid att lista ut att om biblioteket har öppet på söndagar mellan okt och mars, så har de alltså öppet på söndagar nu). Klockan 14 sitter jag fortfarande hemma och pillar navelludd. Klockan 14.15 sitter jag i godan ro och röker på min balkong. Panikslaget kommer jag inspringandes på biblioteket fem i tre, letar i rekordfart upp boken, betalar min skuld (standard procedure), och springer ut igen. Varför? Jag vet inte, jag antar att jag gillar drama....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0