Déjà-vu

Visste ni att déjà-vu är franska och betyder "redan sett"? Nu vet ni det! (Var tvungen att googla innan jag skrev rubriken för att se exakt hur det stavades).

Ikväll ska jag till kåren, och täntke att jag skulle dela med mig av min déjà-vu upplevelse sist jag var på kåren. De senaste 2 gångerna jag varit ute på kåren har en kille kommit fram till mig och försökt påstå att vi har hånglat med varandra. Jag kan ärligt säga att jag nog aldrig träffat människan förut, på sin höjd kanske jag har hälsat på honom. Men han är påträngande envis.
Första kvällen han hävdade detta slutade med att han till slut erkände att han ljög.
Andra gången försökte han återigen hävda att vi hade hånglat med varandra. "Men lilla hjärtat, du erkände ju förra helgen att du ljög" försökte jag påminna honom. Han förnekade detta.

Nu undrar jag...vad är syftet med att försöka få mig att tro att vi har hånglat? Jag menar, det är ju inte en särskilt effektiv raggningsreplik. Om det skulle vara så att jag till slut trodde på honom, så kan han ju inte varit särskilt mysig att hångla med, eftersom jag inte minns det?
Eller tänker jag helt fel nu?
"Va sa du? Har vi hånglat förut? Ja, men då så...ska jag bjuda dig på en öl först, eller ska vi gå hem direkt?" Nej,
skulle inte tro det va?

Undra vad han ska hitta på om jag stöter på honom ikväll? Kanske är vi ihop, fast jag inte minns det? Kanske har jag lovat honom hela min nästa månadslön eller 17 drinkar i baren? Lite spännande ska det allt bli...

Låter förövrigt inte ordet "hångla" väldigt konstigt i era öron, eller är det bara i mina? Eller är det för att sist jag använde det (bortsett från i konversation med snubben ovan) var jag 15?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0