Att skutta som en stock

Har hjälpt Karin att flytta ända sedan jag anlände till Falun, känner mig så enormt duktig. Vi har även under kvällen haft otaliga diskussioner om huruvida det finns skogshuggare på Irland eller inte.

Karin: Det är klart att det inte finns skogshuggare på Irland. De har ju ingen skog!
Jag: Nej, det är för att deras skogshuggare är så effektiva!!

Jag ska nämligen flytta med Karin och hennes nya ragg till Irland, där ska vi bo i en liten by där det bor en skogshuggare som hugger ved när det blir strömavbrott.


Åkte bakom en lastbil full med sten när jag åkte upp till Falun idag och komma att tänka på en annan gång när jag åkte bakom en lastbil, dock inte full med sten utan full med stockar. Jag, Playboy och Kalle var på väg till lager 157 när följande samtal utspelar sig:

Jag: Kan du inte köra om den där timmerbilen, jag tycker det är så otäckt att ligga bakom.
Playboy: Vaddå otäckt?
Jag: Ja, men det kan typ lossna stockar och så far de in i framrutan och så dör man.
Playboy: Men det ligger ju en bil mellan oss och timmerbilen.
Jag: Ja, men stocken kan ju liksom skutta över den bilen och in i vår framruta.
Kalle och Playboy i kör: Skutta?
Playboy: Som i det gamla kända ordspråket " att skutta som en stock" menar du?



Playboy har för övrigt fått nya inneboende. Ett gäng vägglöss. Detta betyder att han sovit på kontoret hela helgen eftersom vägglössen tuggar på honom på nätterna och det tycker han är obehagligt. Pratade lite med honom när han precis installerat sig på kontoret...

Playboy: Nej, det funkar bra att sova på kontoret.
Jag: Mmmm
Playboy: En del har ju erbjudit mig sin soffa eller extrasäng.
Jag: Jag har inte erbjudit mig. Jag vill påpeka inte.
Playboy: Nej, jag vet. Jag känner dig. Men jag hade ändå inte tackat ja, vill inte råka dra hem skiten till någon annan.
Jag: Du har ju min extranyckel...så om du vill...
Playboy: Too late Anna...Too late

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0