Antoher day, another hair

Som jag skrev tidigare så kan jag ibland få lite ångest över att jag inte längre är blond. Ibland vill jag så förtvivlat gärna vara blond igen. Fast jag ångrar inte att jag färgade håret mörkt, för om  jag inte hade gjort det så hade jag förmodligen suttit här och beklagat mig över hur förtvivlat gärna jag ville vara mörkhårig.
Egentligen skulle jag vilja raka av mig allt hår och skaffa 18 peruker i olika färger och frisyrer. Jag ser bara fördelar med detta.

1.) Man behöver inte stå en fredag- eller lördagkväll 5 minuter innan man ska iväg och desperat försöka få till den där snygga frisyren som man har en bild av inne i sitt huvud (som aldrig blir lika bra i verkligheten som i fantasin), utan man kan sätta sig en tråkig tisdagskväll och fixa frisyren och sen hänga upp peruken på perukhållaren och plocka fram den igen till helgen.

2.) Man skulle inte behöva fundera på saker i stil med "undra om det inte vore väldigt snyggt att ha lugg" och sedan klippa lugg och ångra sig ända tills håret äntligen växer ut igen. Man kan helt enkelt sätta på sig en peruk med lugg när man får en trängande längtan efter lugg och så kan man ha den på sig tills man tröttnat och sen kan man bara kasta av sig peruken och byta - och vips så har man ingen lugg längre!

3.) Man behöver inte känna att man vill döda någon när man ser en tjej med sjukt snyggt blont hår när man själv är mörkhårig - då går man bara hem och plockar fram en blond peruk och all is well in the world igen.

4.) Knullrufs? Nej då, "älskling, vänta ett ögonblink, jag ska bara plocka av mig peruken".

5.) Försovit dig? Ingen fara, slit bara fram en förberedd peruk och ingen kommer märka att du vaknade 10 minuter innan du började jobba/skulle till skolan.

6.) Färgat hår och utväxt? (Vilket när man är mörkhårig och det ljusare håret börjar växa ut ser ut som om man håller på att bli tunnhårig). Pfff...inte med peruk inte!

Jag skulle kunna fortsätta i all evighet, men jag sätter punkt här (eller trycker på paus så jag kan fortsätta en annan gång). Jag har bara hittat en endaste nackdel med min perukidé: det kostar förmodligen en halv förmögenhet. Men det gör ju inget, för jag kommer ju bli löjligt rik när jag väl är färdigutbildad lärare...eller vänta lite nu...

Kommentarer
Postat av: Marina the one and only

hallåå,. självklart ska vi shoppa perukar,.åå vilken underbar ide!

2010-11-05 @ 14:06:27
Postat av: Anna

Visst är det! Och då kan vi låna peruker av varandra också!

"Vad snygg du var i håret igår!"

"Ja, jag vet, du kan få låna det nästa helg"

2010-11-05 @ 14:29:21
URL: http://annsann83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0