Mina morgonrutiner...

Imorse var jag tvungen att gå upp tidigt. Det är nackdelen med att jobba, att man måste gå upp tidigt, fördelen är att man tjänar pengar. Jag tycker om pengar. Med pengar kan man köpa massa fina saker - och då blir man lycklig. Det är så livet funkar va? Ju mer man shoppar desto lyckligare blir man?

Jag hatar att gå upp tidigt. Jag verkligen hatar det. Det är samma sak varje gång jag ska jobba. Jag börjar 8, det tar en halvtimma att åka till jobbet, så jag brukar ställa klockan på 6:45, så jag ska ha 45 minuter på mig att göra mig iordning och vakna till. Imorse ställde jag klockan på 6:30, eftersom jag på grund av "snökaoset" tänkte åka redan 7:15.
Varje gång är det samma sak. Jag snoozar tills det är 10 minuter kvar tills jag verkligen, verkligen, verkligen måste åka. Sen rusar jag upp, kastar på mig kläderna, snor upp håret i en tofs, borstar tänderna och kastar mig ut till bilen samtidigt som jag drar på mig jackan. Jag tror inte att mina jobbarkompisar någonsin sett mig sminkad, än mindre med håret borstat.
På vägen till bilen snubblade jag dessutom i snön. Ett tag låg jag där och funderade över om jag inte hade så pass ont att det bästa jag kunde göra var att vända igen och gå in och lägga mig. Sömn är bra mot stukade fotleder har jag hört. Dessvärre var den nog inte stukad, så det var bara at halta bort till bilen och pallra sig iväg till jobbet.

Idag har jag även inhandlat min allra första julklapp. Jag tänkte att det kanske var dumt att spara alla till dagen innan julafton när decemberlönen trillar in.

Nu när jag är hemma så måste jag ju bjuda på ytterligare ett exempel på min pappas extremt dåliga hörsel. Ni vet, jag har ju berättat om det förut, han hör dåligt men istället för att fråga "Va?", så brukar han hitta på vad folk kanske kan ha sagt...
Jag stod och beklagade mig över en milljon olika saker, som ont i min inte särskilt stukade fot, dyra julklappar som jag inte inhandlar ännu och sådana saker.
Jag: Nämen, oj vad jag gnäller.
Pappa: Muller?
Mamma: Nej, hon sa "oj vad jag gnäller".
Pappa: Va? Gnäller jag?

Nu ska jag gå ut och trycka i mig en lussebulle och lite kaffe, eftersom min mamma fyller år idag! (Och pappas födelsedagspresent till henne var identiskt med min planerade (men ännu ej inköpta) julklapp - tillbaks till ruta ett).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0