Potatis är bra för håret...

Jag skrev ju i förra inlägget om hur lättlurade barn egentligen är som tror på tomten. Jag tänkte jag skulle dela med mig av en del andra saker jag trodde stenhårt på när jag var liten.

Bland annat så trodde jag att om man inte äter potatis så växer inte håret. Min kusin hade jättelångt fint hår, som jag beundrade något enormt. "Det är för att hon äter potatis" sa min mamma mycket övertygande. Hon använde även min morbror och hans begynnande flint sm avskräckande exempel: Han åt inte tillräckligt med potatis när han var liten, det är därför han inte har någon lugg.

Jag trodde även att Bam, min älskade katt, dog av naturliga orsaker bara några dagar efter att hon fått flytta till mormor och morfar på landet. Katten dog väl när jag var runt 6,7 år (om inte ännu yngre), när jag var runt 17 fick jag veta den hemska sanningen: att katten blivit avlivad. (Och ja, jag fällde en liten tår när sanningen uppdagades...)

Jag var även helt övertygad om att det var farligt att öva på att spela blockflöjt i bilen. Detta för att man kunde sätta blockflöjten i halsen om man krockade. Yeah, right, de tyckte bara att jag spelade illa, vilket jag i och för sig har full förståelse för.

Det var väl det jag kan komma på nu, och det är väl inte så farligt egentligen. Jag kanske inte var så lättlurad ändå? Kanske även borde berätta att jag väldigt länge trodde att färgen lila hette olila, men det var nog ingen som försökte lura mig, utan det var nog bara jag som var lite korkad, ni vet så där som barn har en tendens att vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0